söndag 22 april 2012

Veckans träning

Det gick nästan vägen med mina 8 planerade pass denna vecka:

Måndag: Lunchspinning.
Ansträngningsnivå: medel. Trevligt pass.
Tisdag: Styrketräning med Marcus.
Gav inte lika mycket träningsvärk som veckan innan. Bra pass. Kul att coacha Marcus!
Onsdag: Tuff lunchspinning.
En av veckans favoriter! Tog ut mig ordentligt.
Torsdag: Bodypump på lunchen.
Bra pass, ökade på axlarna och triceps. Ny kul utfallsövning som gav träningsvärk.
Långintervaller med TSM.
3 x 3 minuter med 1 minuters ståvila emellan. 2 set med 3 minuter ståvila mellan sätten. Tuffa och jämna intervaller. Skulle springas på 5.20-fart men de flesta sprang på sub 5. Min snittfart låg kanske på 5 - 5.05.
Fredag: Eftermiddagsspinning.
Nu kändes det att man hade tränat tufft hela veckan. Hade inte så himla mycket att ge. Kul pass ändå.
Lördag: Cykelpass med Fredrikshof.
Äntligen! Vad jag längtade. Vi körde bort mot Lissma (Huddinge) och övade på belgisk kedja och tempocykling i 4er grupp. Sh*t vad kul att cykla 37 km/h utan att anstränga sig! Efteråt: Fika i Farsta. Totalt fick jag ihop ca 90 km denna dag. (Daniel provade min racer med Hasses skor och nu funderar han själv på att träna på racer :) ) Jag var helt slut efteråt och plågades tyvärr av ihärdig huvudvärk hela kvällen. La mig 21.30 och somnade djupt hela natten. Äntligen är långpassen tillbaka!
Söndag: Vilodag. Ingen löpning idag. Behövde en vilodag helt enkelt.

3 kommentarer:

  1. Kul att det fungerade med skorna. Vila lite! Det är inte bra att köra för hårt. / Hasse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu såg jag att det stod vila hela söndagen. Bra! Lördagsbaksmällan var nog vätskebrist låter det som. Svårt att träna belgisk kedja och dricka ordentligt under tiden.

      Radera
  2. Ja, förmodligen var det vätskebrist. Man dricker ju varje gång man stannar till men det räcker ju inte. Jag måste tänka på att ladda bättre nästa gång. Samt att ta allergitabletter :) Kan även vara det...

    SvaraRadera